Laatste nieuws

Zondag Yin Yoga Lessen

Na veel wikken en wegen is er besloten om de hatha yogalessen te vervangen door yin yogalessen. Hier is kennelijk meer behoefte aan onder de deelnemers. Dit is ook wel begrijpelijk want de wereld waarin we tegenwoordig leven is al behoorlijk yang/style voor de meeste mensen.

Waarom iedereen Yin Yoga nodig heeft

Yin Yoga is een yogavorm waarbij je de houdingen langer vast houdt. Het is vooral gericht op het versterken en het versoepelen van pezen, bindweefsel en gewrichten; ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los. Het verbeterd de mobiliteit van het lichaam (leniger) en zorgt dat de gewrichten beter in conditie komen (krachtiger).

Lichaam voelen en spanningen los laten

In Yin yoga worden posities langer vastgehouden, zo heb je meer tijd om je lichaam te voelen en dieper te ontspannen in de houdingen. Je gebruikt je lijf niet om in een houding te komen, je gebruikt de houding om je lijf beter te voelen. De spanningen in een diepere laag te ervaren en, nog belangrijker, los te laten. Yin yoga heeft een relatief rustige karakter. De les is juist zo lekker doordat je even niet heel intensief hoeft te bewegen, maar juist de tijd kunt nemen voor je lichaam. Het aanhouden van de houdingen kan ongemakkelijk aan gaan voelen wat je uit daagt niet alleen je lichaam te ontspannen maar ook je mind!

Spieren loslaten, gewrichten versterken, mobiliteit vergroten.

Waar je bij de meeste sporten je spieren aan- en ontspant gaat het er bij Yin yoga om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. Yin yoga richt zich op het verbeteren van de pezen, bindweefsel en gewrichten. Door de spieren (Yang Weefsel) te ontspannen komt er lichte druk te staan op de hardere stuggere weefsels in het lichaam (Yin weefsels). Hierdoor verbeterd de doorbloeding en daarmee de conditie van deze weefsels. De mobiliteit en kracht van de gewrichten verbeterd hierdoor waardoor de spieren beter ondersteund worden in hun werking. Het lichaam gaat hierdoor soepeler en krachtiger aanvoelen.

Grondlegger

De grondlegger is Paul Grilley. Hij stelt dat het niet onze spierkracht is die ons fit en sterk maakt. Het gaat juist om de flexibiliteit van de gewrichten en het bindweefsel. Je ziet het bij atleten. Zij beëindigen hun carrière niet vanwege gebrek aan spieren, maar door problemen met hun gewrichten. Yin yoga is dé manier om bindweefsel en gewrichten te herstellen en versterken. Het helpt blessures aan gewrichten te voorkomen en haalt de spanning uit een diepere laag van het lichaam.

Bindweefsel

Iedereen heeft baat bij Yin yoga. Als je een zittend beroep hebt, bijvoorbeeld, belast je de gewrichten en het bindweefsel in je bekken en rug. Je spieren zijn constant aan het werk om je lichaam rechtop te houden. Daardoor verkorten ze. Bij Yin yoga laat je die spieren juist los. Hiermee voorkom of herstel je klachten in de gewrichten, rug, schouders, heupen. De houdingen worden hoofdzakelijk zittend of liggend uitgevoerd. Yin yoga kun je het beste met “koude” spieren volgen. De spieren zijn dan nog stijf, waardoor je sneller bij de bindweefsels en gewrichten komt.

Yang

Het grootste effect bereik je wanneer je Yin yoga beoefent in combinatie met een yang (yoga)vorm, zoals Poweryoga en Hathayoga.
Ook kan Yin yoga een aanvulling zijn op een yang sport, zoals hardlopen, zwemmen, fietsen, voetbal en fitness. De conditie van de stuggere weefsels is ook dan mede bepalend voor de prestatie en blessuregevoeligheid van het lichaam.

Wat heb je nodig voor de les?

Zorg er voor dat je warm genoeg gekleed bent. Neem een extra vest mee en wellicht sokken, deken. Overige benodigdheden zijn aanwezig. Mocht je zelf in het bezit zijn van een yoga mat dan vind je het wellicht prettig dit mee te nemen.

aanmelden via momo yoga. of stuur een mailtje naar info@infoyogaflowbrielle-nl

Geschikt voor beginners en gevorderden

Wanneer iedere zondagen September en Oktober

waar: Dijckhuis Vierpolders

Tijden: 10u – 11u

deken, (wollen) yogamat

Minimaal 4 deelnemers voor doorgang van deze les.

Yoga/Mindful running

Ben je op zoek naar een manier hoe je aan je conditie kunt werken op een ontspannen en bewuste wijze? Zoek je de tools en de motivatie zonder dat je weer afhaakt naar een aantal weken?

Goed nieuws! We starten vanaf 9 September iedere donderdag in het bos van Oostvoorne met een beginnerscursus yoga/mindful running.

Dit is een combinatie van hardlopen en yoga ineen! 🏃🏽‍♀️🧘🏻‍♀️

Tijdens de 1e helft van de training starten we met de basisprincipes van de mindfulness te integreren in je hardlooptechniek. Hierdoor ga je op een bewuste en verantwoorde manier de technieken leren van mindfulness running.
Tijdens de 2e helft van de les voeren we gezamenlijk yogahoudingen uit die o.a je core versterken en spieren te stretchen die je gebruikt tijdens het hardlopen.

De groep is bedoeld voor diegene die een allereerste start wilt maken met hardlopen en dus nog geen ervaring hiermee heeft.
Het tempo zal dan ook zeer rustig zijn met voldoende herstel en rust momenten.

Verzamelen:

donderdag 9, 16, 23, 30 september

9:00u Zeeweg, Oostvoorne. Op de parkeerplaats van Het Wapen van Marion hotel.

Draag hardloopkleding en goede hardloopschoenen.

aanmelden via momoyoga rooster.

voor meer info neem gerust contact met ons op.
info@infoyogaflowbrielle-nl

5 weekse Mindful walk cursus Oostvoorne

De cursussen van Mindful Run hebben als doel om jou beter laten te ademen, zodat je gemakkelijker en beter leert lopen. Met als uiteindelijk het belangrijkste resultaat: “MEER ENERGIE”.

Hallo, wat leuk dat je mijn pagina bezoekt.
Ik ben Danielle en Mindful Run instructeur in de gemeente Westvoorne daarnaast ben ik ook wandelcoach. Ik ben 42 jaar en moeder van 2 heerlijke zoontjes. Ik wil graag mijn passie en kennis delen met iedereen die net als ik op een bewust en ontspannen wilt bewegen in de prachtige natuur in en rondom Oostvoorne.

Wil je graag in groepsverband leren hoe je mindful kunt wandelen, dan is de 5-weekse Mindful Walk cursus geschikt voor jou. De cursus is geschikt voor iedere wandelaar. De cursus is zo opgezet dat zowel de gevorderde als de beginnende wandelaar kan meedoen. Het mooie van de cursus is dat je de mindfulness en ademhalingstechnieken niet alleen tijdens het hardlopen toepast, maar in je hele leven. Hierdoor krijg je meer energie en minder stress, ook als je niet aan het wandelen bent. 

Mindfulness is het bewust aandacht brengen naar de huidige ervaring met een open en niet-kritische blik. Mindful walk laat je kennis maken met de verschillende facetten van het hardlopen/wandelen en leert jou te luisteren naar je eigen lichaam. Jij wordt je bewust van je eigen loophouding, je aandacht bij het lopen en de kracht en energie in je lichaam. Door meer in het ‘hier en nu’ te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het moment.
Ademhalingstechnieken passen we toe om het maximale rendement uit je ademhaling te halen. Veel lopers ademen verkeerd, waardoor je veel te veel energie verbruikt. Binnen Mindful Walk gebruiken we de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je in ademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt en ook des te lager je hartslag zal zijn. Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond – ook tijdens het wandelen.
Wandelen heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam. Regelmatig bewegen helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Veel mensen leggen zich echter teveel prestatiedoelen op. Mindful Walk leert je hoe je volop van het wandelen en de omgeving kunt genieten met een juiste ademhaling en wandelen in het ‘hier en nu’. 

Voorbeeld van een cursusdag

09:30 uur: Start cursus rustig wandelen of andere opwarmende oefeningen;

09:45 uur: Ademhalingstechnieken, Yoga en Core Stability oefeningen;

10:00 uur: Beter leren lopen, wandelen als beleving, beter leren voelen;

10:20 uur: Kern specifiek gericht op diverse ademhalingstechnieken;

10:45 uur: Cooling down en Body-Scan;

11:00 uur: Einde training.

 
Resultaat

Meer energie door een betere ademhaling, betere focus, makkelijker lopen, beter kunnen ontspannen.

Je wandelcarrière krijgt een nieuwe impuls door alle technieken die je leert.

Een cursus bestaat uit 5 bijeenkomsten van 1,5 uur en kost €95,00 p.p. Een kennismakingsclinic duurt 1.5 uur en kost €15,- p/p

MINDFUL WALK Cursussen 

MINDFUL WALK cursus woensdagochtend 3-10-17-24 november – 1 december van 9:30 tot 11.00 uur

of

Wil je eerst kennismaken met deze cursus kom dan naar deze MINDFUL WALK clinic

op Zaterdag 13 november van 10.30 – 12.00 uur


Wij verzamelen om 9.30 uur bij de parkeerplaats van hotel van Marion te Oostvoorne

De geldende corona maatregelen worden uiteraard in acht genomen.

Wil jij liever hardlopen? Dan is de Mindful Run cursus geschikt voor jou. In deze cursus komen dezelfde technieken aan bod, alleen dan toegepast tijdens het hardlopen. 

Wil je meer over mij lezen dan verwijs ik je graag naar mijn Facebook-pagina https://www.facebook.com/Yogaflowbrielle

Wil jij je inschrijven voor een cursus of een vraag stellen, dan kan dat via het contactformulier hieronder.

    5 weekse Mindful Run® cursus

    5-weekse cursus Mindful Run® 

    De cursussen van Mindful Run hebben als doel om jou beter laten te ademen, zodat je gemakkelijker en beter leert lopen. Met als uiteindelijk het belangrijkste resultaat: “MEER ENERGIE”.

    Hallo, wat leuk dat je mijn pagina bezoekt.
    Ik ben Danielle en Mindful Run instructeur in de gemeente Westvoorne daarnaast ben ik ook wandelcoach. Ik ben 42 jaar en moeder van 2 heerlijke zoontjes. Ik wil graag mijn passie en kennis delen met iedereen die net als ik op een bewust en ontspannen wilt bewegen in de prachtige natuur in en rondom Oostvoorne.

    Wil je graag in groepsverband leren hoe je mindful kunt hardlopen, dan is de 5-weekse Mindful Run cursus geschikt voor jou. De cursus is geschikt voor iedere hardloper. De cursus is zo opgezet dat zowel de gevorderde als de beginnende hardloper kan meedoen. Het mooie van de cursus is dat je de mindfulness en ademhalingstechnieken niet alleen tijdens het hardlopen toepast, maar in je hele leven. Hierdoor krijg je meer energie en minder stress, ook als je niet aan het hardlopen bent. 

    Mindfulness is het bewust aandacht brengen naar de huidige ervaring met een open en niet-kritische blik. Mindful Run laat je kennis maken met de verschillende facetten van het hardlopen/wandelen en leert jou te luisteren naar je eigen lichaam. Jij wordt je bewust van je eigen loophouding, je aandacht bij het (hard)lopen en de kracht en energie in je lichaam. Door meer in het 'hier en nu' te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het moment.
    Ademhalingstechnieken passen we toe om het maximale rendement uit je ademhaling te halen. Veel (hard)lopers ademen verkeerd, waardoor je veel te veel energie verbruikt. Binnen Mindful Run gebruiken we de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je in ademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt en ook des te lager je hartslag zal zijn. Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond – ook tijdens het hardlopen of wandelen.
    Hardlopen / Wandelen heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam. Regelmatig sporten helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Veel mensen leggen zich echter teveel prestatiedoelen op. Mindful Run leert je hoe je volop van het (hard)lopen en de omgeving kunt genieten met een juiste ademhaling en lopen in het 'hier en nu'. 

    Voorbeeld van een cursusdag

    09:30 uur: Start cursus rustig dribbelen of andere opwarmende oefeningen;

    09:45 uur: Ademhalingstechnieken, Yoga en Core Stability oefeningen;

    10:00 uur: Beter leren lopen, hardlopen als beleving, beter leren voelen;

    10:20 uur: Kern specifiek gericht op diverse ademhalingstechnieken;

    10:45 uur: Cooling down en Body-Scan;

    11:00 uur: Einde training.

     
    Resultaat

    • Meer energie door een betere ademhaling, betere focus, makkelijker lopen, beter kunnen ontspannen.
    • Je hardloopcarrière krijgt een nieuwe impuls door alle technieken die je leert

    Een cursus bestaat uit 5 bijeenkomsten van 1,5 uur en kost €95,00 p.p. Een kennismakingsclinic duurt 1.5 uur en kost €15,- p/p

    MINDFUL RUN Cursussen 

    MINDFUL RUN cursus donderdagochtend 7-14-28 oktober en 4-11 november van 9.30 tot 11.00 uur.

    of

    MINDFUL RUN cursus zaterdagochtend 20-27 november en 4-11-18 december van 9.30 tot 11.00 uur.

    of

    cursussen verzamelen om 9.30 uur op de bij hotel van marion te Oostvoorne

    mindful Run Clinic

    Wil je eerst kennismaken met deze cursus kom dan naar de MINDFUL RUN clinic op Zondag 30 oktober van 10.30 – 12.00 uur

    De geldende corona maatregelen worden uiteraard in acht genomen

    Wil jij liever wandelen of lukt hardlopen niet? Dan is de Mindful Walk cursus geschikt voor jou. In deze cursus komen dezelfde technieken aan bod, alleen dan toegepast tijdens het wandelen. 

    Wil je meer over mij lezen dan verwijs ik je graag naar mijn Facebook-pagina https://www.facebook.com/Yogaflowbrielle

    Wil jij je inschrijven voor een cursus of een vraag stellen, dan kan dat via het contactformulier hieronder.