De cursussen van Mindful Walk hebben als doel om jou beter laten te ademen, zodat je gemakkelijker en beter leert lopen. Met als uiteindelijk het belangrijkste resultaat: “MEER ENERGIE”.

The body benefits from movement and the mind benefits from stillness


Ik ben Danielle en Mindful Walk instructeur in de gemeente Westvoorne. Daarnaast ben ik ook wandelcoach en mindful Run instructeur. Ik ben 42 jaar en moeder van 2 heerlijke energieke kinderen. Ik wil graag mijn passie en kennis delen met iedereen die net als ik op een bewuste en ontspannen manier wilt bewegen en Zijn in de prachtige natuur. Daar waar we de rust en ruimte kunnen ervaren.

5 weekse Cursus

Wil je graag in groepsverband leren hoe je mindful kunt wandelen? Dan is de 5 weekse Mindful Walk cursus geschikt voor jou! De cursus is geschikt voor iedere wandelaar. De cursus is zo opgezet dat zowel de gevorderde als de beginnende wandelaar kan meedoen. Het mooie van de cursus is dat je de mindfulness en ademhalingstechnieken niet alleen tijdens het hardlopen toepast, maar in je hele leven. Hierdoor krijg je meer energie en minder stress, ook als je niet aan het wandelen bent. 

Mindfulness

Is bewust aandacht brengen naar de huidige ervaring op dit moment met een open en niet-kritische blik. Mindful walk laat je kennis maken met de verschillende facetten van het wandelen en leert jou te luisteren naar je eigen lichaam. Jij wordt je bewust van je eigen loophouding, je aandacht bij het lopen en de kracht en energie in je lichaam. Door meer in het ‘hier en nu’ te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het moment.

Ademhalingstechnieken 

Deze passen we toe om het maximale rendement uit je ademhaling te halen. Veel lopers ademen verkeerd, waardoor je veel te veel energie verbruikt. Binnen Mindful Walk gebruiken we de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je in ademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt en ook des te lager je hartslag zal zijn. Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond – ook tijdens het wandelen.

Wandelen 

Wandelen heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam. Regelmatig bewegen helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Veel mensen leggen zich echter teveel prestatiedoelen op. Mindful Walk leert je hoe je volop van het wandelen en de omgeving kunt genieten met een juiste ademhaling en wandelen in het ‘hier en nu’. 

Voorbeeld van een cursusdag

19:00 uur: Start cursus rustig wandelen of andere opwarmende oefeningen;

19:25 uur: Ademhalingstechnieken, Yoga en Core Stability oefeningen;

19:40 uur: Beter leren lopen, wandelen als beleving, beter leren voelen;

20:00 uur: Kern specifiek gericht op diverse ademhalingstechnieken;

20:20 uur: Cooling down en Body-Scan;

20:30 uur: Einde training.


Resultaat

Meer energie door een betere ademhaling, betere focus, makkelijker lopen, beter kunnen ontspannen. Je wandelcarrière krijgt een nieuwe impuls door alle technieken die je leert.

Een cursus bestaat uit 5 bijeenkomsten van 1,5 uur en kost €95,00 p.p.

MINDFUL WALK

ma 30 mei, ma 6 juni, ma 13 juni, ma 20 juni, ma 27 juni

Lestijden van 19.00u. tot 20.30u.

We verzamelen op de parkeerplaats van Marion hotel te Oostvoorne

Wil jij liever hardlopen? Dan is de Mindful Run cursus geschikt voor jou. In deze cursus komen dezelfde technieken aan bod, alleen dan toegepast tijdens het hardlopen. neem contact op voor de beschikbare data.

Bedrijven

Lijkt je dit ook een perfecte lunchbreak voor jou en je medewerkers op de zaak? Wij bieden deze training ook aan voor bedrijven die de vitaliteit en het welzijn van hun werknemers belangrijk vinden en zo ook het ziekteverzuim willen reduceren.

Wil je meer over mij lezen dan verwijs ik je graag naar mijn Facebook-pagina https://www.facebook.com/Yogaflowbrielle

Wil jij je inschrijven voor een cursus of een vraag stellen, dan kan dat via het contactformulier hieronder.